Back

Informații Proiect Acreditare VET – Formare profesională

 

 

 

DOMENIUL – EDUCAȚIE ȘI FORMARE PROFESIONALĂ – VET

TIPUL ACTIVITĂȚII: FORMARE PROFESIONALĂ

 

 

Cod de acreditare VET Erasmus+: 2022-1-RO01-KA120-VET-000109445

Contract financiar nr.  2023-1-RO01-KA121-VET-000139906

Coordonator: Liceul Tehnologic Special “Vasile Pavelcu”

 


Informații generale despre proiect: Obiectivele specifice ale acreditării din anul școlar 2023-2024:

  • Cresterea nivelului de pregatire profesionala pentru 18 de elevi, prin dezvoltare de cunostinte, abilitati, competente de specialitate, prin stagii de practica in mobilitate, a cate 3 fluxuri.
  • Cresterea calitativa a rolului invatamantului tehnologic special prin promovarea unor metode noi de predare de cunostinte si abilitati dobandite de toti profesorii de cultura tehnica si 75% elevi.

Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 15 luni și răspunde nevoilor identificate la nivelul școlii noastre.

ELEVII cu dizabilitati auditive si asociate din invatamant profesional special si liceu tehnologic special AU NEVOIE DE:

Competente de comunicare:

– comunicarea in limbi straine si interpretarea documentatiei tehnice de specialitate intr-o limba de circulatie internationala;

Competente sociale si civice:

– colaborarea cu membrii echipei de lucru, de diferite nationalitati, religii, in scopul indeplinirii sarcinilor de la locul de munca;

Competente anteprenoriale:

– folosirea responsabila a mijloacelor si a tehnologiilor de informare de incredere;

– manifestarea mobilitatii ocupationale fata de schimbarile de pe piata muncii;

– manifestarea responsabilitatii pentru asigurarea calitatii produselor si serviciilor;

– incurajarea si orientarea catre o cariera in antreprenoriat;

– instruirea continua in vederea imbunatatirii propriei performante.

Competente digitale de utilizare a tehnologiei informatiei ca instrument de invatare si cunoastere:

– utilizarea instrumentelor informatice pentru a produce, prezenta si intelege informatii complexe;

– verificarea calitatii produselor, respectarea operatiilor tehnologice cu ajutorul unor softuri specializate pentru programarea productiei, lansarii in fabricatie si urmarirea productiei.

PROFESORII care instruiesc tinerii cu dizabilitati din invatamant profesional special si liceu tehnologic special AU NEVOIE DE:

– Competente profesionale, lingvistice, culturale, tehnice si sociale;

– Competente de formare prin participarea la cursurile dedicate cadrelor didactice;

– Imbunatatirea competentelor in activitatile de predare si in proiectarea dezvoltarii institutionale:

*profesorii au nevoie de informatii despre organizarea si functionarea sistemului VET in tarile europene si despre specializarile, continutul programelor si metodica predarii diciplinelor de specialitate, respectiv cu privire la managementul din alte institutii educationale;

*profesorii au nevoie sa experimenteze practici eficiente in domeniul educatiei si formarii profesionale;

*profesorii au nevoie sa achizitioneze noi competente pentru activitatea profesionala.

– Competente de antreprenoriat social in diferite domenii ale educatiei si formarii, in cadrul disciplinelor si interdisciplinare;

– Competente de educatie digitala si favorabile incluziunii;

– Competente de concepere, punere in aplicare si monitorizare a unor abordari legate de operatiuni sustenabile in scoli/campusuri, de exemplu, consumul de energie si de apa, mobilitate si transporturi, ecologizarea mediului de predare si invatare si a infrastructurii;

– Conectarea diferitelor sectoare ale educatiei in ceea ce priveste dezvoltarea competentelor in materie de sustenabilitate, inclusiv educatia formala si nonformala;

– Utilizarea pedagogiilor inovatoare, relatii interdisciplinare si folosirea tehnologiilor care vin in sprijinul alternativelor didactice;

– Parcursuri de invatare bazate pe experienta si pe proiecte, conduse de scoli impreuna cu parintii, cu intreprinderile locale, cu comunitatea;

– Imbunatatirea calitatii procesului didactic, prin corelarea ofertei educationale, a aptitudinilor, competentelor si abilitatilor dobandite de absolventii din invatamantul profesional cu cerintele pietei muncii;

– Dezvoltarea programelor de monitorizare a insertiei pe piata muncii si a traseului profesional al absolventilor;

– Cresterea angajabilitatii absolventilor prin dezvoltarea de servicii suport pentru elevi, de tipul informare, consiliere si orientare in cariera;

– Promovarea valorilor incluziunii sociale a elevilor cu dizabilitati la nivel national si international;

– Adaptarea invatamantului profesional si tehnic pentru elevii cu dizabilitati.

Nevoi institutionale:

– dotarea cu mijloacele didactice moderne a cabinetelor de specialitate in proportie de 40%;

– dotarea atelierelor scolii cu mijloace didactice moderne in proportie de 50%;

– numar redus de resurse educationale deschise existente pentru invatamant profesional special si liceu tehnologic special.

Grupul țintă pentru anul 1 de acreditare

  • 18 elevi ai școlii, din clasele X – XIII, care vor fi selectați pentru mobilități de formare profesională și care vor avea capacitatea ca, pe baza pregătirii lingvistice, pedagogice, culturale și prin bunele practici, competențe și abilități dobândite, să valorizeze noile achiziții pentru inserarea optimă în câmpul muncii după absolvire.

  • 18 elevi ai școlii, din clasele X – XIII, care vor fi selectați pentru mobilități de formare profesională și care vor avea capacitatea ca, pe baza pregătirii lingvistice, pedagogice, culturale și prin bunele practici, competențe și abilități dobândite, să valorizeze noile achiziții pentru inserarea optimă în câmpul muncii după absolvire.
Sari la conținut