Informații Proiect Acreditare Erasmus – Educație școlară
ACREDITATARE ERASMUS+ EDUCAȚIE ȘCOLARĂ
Cod de acreditare SCH Erasmus+: 2021-1-RO01-KA120-SCH-000046491
Coordonator: Liceul Tehnologic Special “Vasile Pavelcu”
Perioada de desfășurare: 01.02.2022-31.12.2027
Informații generale despre proiect
Obiectivele specifice ale acreditării din anul școlar 2022-2023:
O1 – Dezvoltarea competențelor digitale si lingvistice la cel putin 50% dintre cadrele didactice ale scolii noastre, prin formare profesionala pe tema digitalizarii in educatie, in urmatorii 5 ani.
O2 – Imbunatatirea cunostintelor cuprinzatoare specializate de limbaj mimico-gestual si a abilitatilor de comunicare ale grupului tinta de elevi cu CES si profesori, pentru optimizarea invatarii hibride.
O3 – Imbunatatirea competențelor de management de caz si de interventie in echipa multidisciplinara la profesorii care asigura scolarizarea la domiciliu a elevilor cu dizabilitati asociate severe.
O4 – Recuperarea încrederii în calitatea actului educational si a GAPului de invatare la elevii cu CES, prin implementarea schimburilor scolare pt consolidarea cunostintelor, imbunatatirea performantelor.
- 7 cursuri, 12 luni, 17 profesori
Obiectivele specifice ale acreditării din anul școlar 2023-2024:
O1 – Dezvoltarea competențelor digitale și lingvistice la cel puțin 50% dintre cadrele didactice selectate în anul 2 de proiect, prin formare profesională pe tema digitalizării în educație.
O2 – Îmbunătățirea cunoștințelor cuprinzătoare specializate de limbaj mimico-gestual și a abilităților de comunicare ale grupului țintă de profesori, pentru optimizarea învățării hibride, în anul școlar 2023-2024.
O3 – Îmbunătățirea competențelor de management de caz și de intervenție în echipă multidisciplinară la 3 profesori care fac parte din echipa profesorilor ce asigură școlarizarea la domiciliu a elevilor cu dizabilități asociate severe în anul școlar 2023-2024.
O4 – Recuperarea GAPului a cel puțin 10 elevi ai școlii, selectați în anul 2 de acreditare școlară Erasmus pentru participarea la fluxuri de schimb școlar elevi.
Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 15 luni și răspunde nevoilor identificate la nivelul școlii noastre:
- motivație redusă pentru învățare și formare profesională la circa 70% dintre elevi;
- rigiditatea și supraîncărcarea curriculumului școlar la discipline și la modulele de specialitate pentru învățământul special;
- absența manualelor pentru învățământ special în concordanță cu programele pentru învățământul special aprobate de Ministerul Educatiei;
- competențe și abilități de predare-învățare-evaluare în mediul online, utilizând platforme educaționale, existente la circa 50% dintre cadrele didactice;
- competențe de comunicare în limba engleză de nivel mediu și insuficiente pentru cca 60% din cadrele didactice;
- utilizarea insuficientă de către cadrele didactice a metodelor de instruire modernă, activ-participative centrate pe elev;
- receptivitate scazută a cadrelor didactice la evoluția științifică, tehnică și tehnologică informațională în vederea includerii eficiente a acestora în activitatea didactică;
- număr redus de resurse educaționale deschise existente pentru cadrele didactice și elevii din învățământul special;
- competențe limitate ale cadrelor didactice specifice pentru crearea/accesarea de RED pentru elevii din învățământul special;
- decalaj de realizare în educație, referindu-se la disparitatea performanței între grupurile de elevi. Tranziția către online a avut un impact disproporționat asupra comunităților vulnerabile, favorizând GAPul.
- Formare 7 cadre didactice și mobilități pentru 11 elevi.